Saidfun's Blogg

Den här bloggen handlar inte om något

Det här är snett IKEA !

Mailet som jag ikväll skrev till IKEA när det uppdagades att det är en fiffel ugn som dom levererat till oss!

Reklamation av ugn.

Jag har av er fått en ugn, Nutid OV9 art 80158869, levererad.
Idag när vi ställde in den i skåpet blev det inget bra. Enligt snickaren så är hyllor och skåp i lod, men ugnen är sned.
Ringde då till Ikea kundtjänst och efter ett längre samtal blev ombedd att maila in bilder på ugnen istället för att åka till en butik och få den utbytt.

Bild 1 är en överblick på hur skåpet ser ut. Ovanstående MWC6 står ok. Ugnen nedanför står rakt i ner kant men upptill så lutar allt åt vänster. Detta syns tydligare på bild 2, då man till vänster ser mer av hyllplanet, än till höger. Detta beror inte på hyllorna enligt snickaren.
Bifogar även bild 3 och bild 4 där det syns om möjligt ännu tydligare.

Även i luckan är ugnen sned. Bild 5 visar hur jag kan få in lillfingret i springan på vänster sida. Men jag kan det inte på den högra sidan, Bild 6.

Jag vet att det sist nämnda inte ska vara så, då grannarna samtidigt som oss monterat en OV9 och den ser inte ut så. Då hade jag såklart inte heller skrivit detta mail.

Hur löser vi det här snabbast och smidigast? Som alltid är bråttom med allt. Vi har en elektriker som kommer nästa vecka (v14) då vi varit utan ugn länge nog redan. Han har såklart en ugn att montera el till, men det är tråkigt ifall vi tvingas betala för två montering av ugn besök.
————————————————–

Så gjorde jag även den klassiska missen att skicka iväg ett mail med all text utan att bifoga bilderna. Jag skyller helt på min ilska och upprördhet! Kanske även den uppgivenhet man känner när det inte riktigt går som man vill och hoppas när man under tidspress försöker att få ordning på hemmet man stökat till.
Bilderna som bifogades var:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Så här i efterhand känner jag att jag hellre skulle använt tungan, istället för fingret för att påpeka bristerna.

Avslutningsvis vill jag till alla er som bygger ett Ikea kök komma med dagens tips!
Till alla skåp medföljer skruvar 100402 och 100644 för att montera ihop skåpen. Dom passar bäst i Ingvar Kamprads tanklock på bilen!
Åk istället till Bauhaus och införskaffa 470.12.106 (M4 28-36mm)

Postat i:Uncategorized,

Kommentera

