Saidfun's Blogg

Den här bloggen handlar inte om något

IKEA fortsättning/förhalning

Mail från IKEA 100407 14:30 :
Hej Christian

Tack för ditt mail.
Vi ber om ursäkt för att svar dröjt.
Vi har mottagit ert mail gällande er felande ugn.
Vänligen fyll i uppgifterna på frågorna nedan:

Artikelnummer på varan:
Fel på varan:
Installation gjort av fackman?
Servicenr: 85
Serienr:
alternativt
PNC: 9
Serienr:
Inom vilket riktnummer-område bor ni?

När vi mottagit uppgifterna kommer vi sända en felanmälan till en serviceverkstad som i sin tur kontaktar er inom 3-4 arbetsdagar
och bokar tid med er för en service.

Vi vill informera dig om fallet är så att serviceverkstaden bedömmer felet som ett handhavande- eller installationsfel kommer du bli debiterad kostnaden för serviceverkstadens utkörning samt service.
Om det är ett produktfel inom garanti alternativt reklamationsrätt kommer IKEA ta alla kostnader för utkörning samt reparation av er vitvara.

Med Vänliga Hälsningar,
IKEA Kundservice
Katja

Vänligen spara hela mailkonversationen i vändande mail för att underlätta handläggning.

———————————————————————————————-
Då är min första fråga varför mailkonversationen ska sparas, då det i den bara står svar på frågor dom ställer?
Så dåligt av mig att inte kunna ugnens serienummer utantill. Utan jag kan inte svara på förhalningsmailet förens jag kommer hem och kan ta reda på det. En extra dag kommer att gå och jag har redan nu känslan jag kommer ha i kroppen när jag läser det automatiska mail IKEA kommer att skicka som svar när dom fått serienumret.

Tack för ditt mail!
Vi kommer se över ditt ärende och återkomma inom kort.

Postat i:Okategoriserade,

2 Responses

  1. Hehe. Läser igenkännande och kan inte låta bli att skratta åt bilden som illustrerar din text!

Kommentera

