Saidfun's Blogg

Den här bloggen handlar inte om något

I en annan del av Stora Wäsby

Igår mellanlandade familjen vid Stora Wäsby på vår resa Gävle-Kolmården.
Jag sprang in på Shell för att köpa snus. Väl vid kassan så ber pojkspolingen till expedit om min legitimation! För er som möjligen inte vet, i maj påbörjas mitt 4e decennium.
Förvånad frågade jag om han skojade, samtidigt som jag berättade att han gjort min dag. Jag även tillade att ”är det inte 18 för snus och det är knappast så att man går hit”

Nöjd över händelsen hoppar jag in i bilen och berättar för sambon. Hon menade på att jag ”kunde ändå ha blivit skjutsad hit” när jag förklarade att det här knappast är ett ställe där omyndiga försöker köpa snus.

Resan går vidare till MacDonalds ca 100 meter bort.
Där åker jag fram till den digitala drive thru skärmen, som ändå inte visar min beställning och ber om tre stycken cheeseburgare.
-”Aaa.. vi har två färdiga och en hamburgare ifall du vill…”
-”Kör på det. Två mellan cola..”
-”Aaa… läsken är tyvärr slut, eller kolsyran alltså, så vi kan inte göra någon läsk”
Här står vi alltså vid en hamburgsrestaurang som inte har läsk, utan beställer tre milkshake istället.
Vi ville även ha en äpplepaj som enligt uppgift då skulle ta 8 minuter, men det fanns blåbär-vanilj färdiga. Vi tog en sådan.
-”vill ni ha något mer?”
Jag skrattade så högt att han säkert hörde. Vände mig mot sambon och sa ”har dom något mer” ?

Vi ville alltså ha: 3 cheeseburgare, 2 Mellan Cola, 1 Jordgubbsmilkshake och 1 Äpplepaj.
Åker därifrån med: 2 cheeseburgare, 1 hamburgare, 2 Vaniljmilkshake, 1 jordgubbsmilkshake och 1 Blåbär-vaniljpaj.

Att sedan spekulera i vilken dag som hamburgarna tillverkades låter jag bli.

Postat i:Uncategorized

Kommentera

