Saidfun's Blogg

Den här bloggen handlar inte om något

Wii

På juldagen blev familjen med Wii.
Mitt krav var att vi skulle ha en svart. Det gick igenom.
Nu står den i skåpet bredvid mitt PS3, som jag hoppas får vara lite med ifred nu, då den inte ska beblandas med en riktig spelkonsol.
Det visar sig att ett Wii tydligen är spelkonsolens motsvarighet till iPhone, då man tydligen ska jailbreaka den enligt tips från en vän:
-Jag kan dessutom ge dig lite info om var och hur du chippar wii. Inga mer kostnader för spel
Detta borde då vara lagligt då min vän tar hand om alla olagliga?

Nu är vi framme vid min tankeställning. Hur kan ett chippat Wii hjälpa mig att få spela fler Wii-spel, då man har olika kontroll till varje spel?
Ska man köra bilspel, ja då ska man ha en ratt. Ska man sjunga eller dansa, behöver man någon matta och en mikrofon. Ska man spela hockey, ja då ska man ha en hel hockeyklubba?!
Vart ska man få plats med alla dessa kontroller? Jag tror jag väntar tills ett ölhävarspel kommer och man köper till ölburken som är trådlös och med Remote Plus!

Nej, jag håller mig till riktiga spel och dom spelas på ett Playstation 3 !

Postat i:Uncategorized

Kommentera

