Saidfun's Blogg

Den här bloggen handlar inte om något

Slut med nidbild på Kinapuffar

Då är vi där igen. Nu är det en Patrik Lundberg som gått och tittat runt efter något som han kan skriva en krönika om och hela Sverige har för första gången hört talas om Lundberg. Ska man få någon uppståndelse kring sina inlägg så måste dom också ha ett rasistiskt inslag.
Ingen har väl nu missat Kinapuffars nidbild och det som skrivits?

Jag tror att det mesta tecknade man ser kan uppfattas som en nidbild om man bara vill? Kommer det då sluta med att alla godispåsar märks av smala modeller som aldrig skulle få för sig att stoppa en bit, av det godis som dom på förpackningen klär, i munnen? Godispåsar med foto på människor som man ska relatera med och gör man inte det så passar inte godiset för mig?

Tänker tillbaka på min gymnasietid och hur det bakom ryggen på mig viskades ”svenne” när jag gick omkring i skolans korridorer. Därför vill jag nu slå ett slag för:

”Se bara på Abbas Kalle-kaviar, vars förpackning pryds av en knallgul svensk med så blont hår att jag som svensk ser ut som en spanjor. Lördagsfull eller inte.”

Oavsett om nu tuben sedan 1954 pryds av direktörens son, så räknar jag med att Abba får hårda påtryckningar!

Postat i:Uncategorized

Kommentera

